ALLMÄNNA VILLKOR

LEVERANS

Våra produkter tillverkas efter order vilket gör att leveranstiden varierar . För de varor som normalt inte finns på lager står den aktuella leveranstiden i produktinformationen. Ungefärliga leveranstider för våra möbler är 5-7 veckor. Vid semesterperioder och helger kan leveranstiden i särskilda fall förlängas. Leveranstiderna återger när produkten finns för avhämtning.

Hämta själv
Du kan alltid välja att hämta dina varor i Stockholm, Ingarö. Upphämtning sker när alla varor är slutbetalda och efter avtalad tid. Tag med kvitto vid avhämtning.

Mindre leveranser upp till 6kg Hämtas hos ombud

Hemleverans Sverige
I leveransen ingår att varorna körs till tomtgräns eller trappuppgångsdörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår inte.

Hemleverans utanför Sverige
Kontakta oss för att få pris på hemleverans utanför Sverige. Denna kostnad tillkommer efter att ordern är lagd.

PRISER OCH BETALNING

I priserna ingår moms med 25 procent. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel ”tryckfel”.

Betalning mot faktura

Ordervärde under 6000 SEK betalas mot faktura innan ordern läggs. Ordervärde över 6000 SEK betalas mot faktura med en handpenning motsvarande 50% av ordervärdet, resterande betalning ska vara oss tillhanda innan hemleverans eller hämtning sker. WELANDER förbehåller sig rätten att kreditpröva din ansökan om betalning mot faktura. Vi förbehåller oss rätten att avslå din ansökan, begränsa kreditbeloppet eller kräva förskottsbtelaning.


Dröjsmålsränta

Dröjsmålsränta debiteras med 18 % vid betalning efter 10 dagar.

Avbeställning

Avbeställning kan ske mot ersättning av 10 – 100 % av ordervärdet beroende på vara och tidpunkt.

ÅNGERRÄTT

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning och följesedel/faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske, ska bifogas. Återbetalning utförs normalt inom 3-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara. Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i ett specifikt tyg och färg. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.

Kontakta oss här…

REKLAMATION

Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan kontaktar oss om detta.  Vi kontaktar fabriken efter varje reklamation och åtgärdar eventuella felaktigheter.

TRANSPORTVAROR

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage kontakta oss senast 7 dagar efter att produkten är levererad.

PERSONUPPGIFTER

Vi tar ansvar för alla personuppgifter, till exempel namn, adress och e-post, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du handlar hos oss. Alla sådana uppgifter används endast inom företagets datasystem och hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig och ge dig god service. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, meddela orderstatus, eller att delge dig information om nyheter, kampanjer och erbjudanden.

Welander design är en bifirma till Wolm Group AB | www.wolmgroup.com